はじめまして

HELLO PEEPS!



The name's Hani, 20-ish!
Thanks for visiting & don't forget to leave
your footprints ♪


Entry Author Follow D'board

WALKIE TALKIE


Followers


ARCHIVE




CREDITS

© TEMPLATE FROM ARRIEN
TUTORIALS BY ATIQAH & AFIQAH
GIFS ARE FROM TUMBLR
Rant About My College
Wednesday, July 1, 2020 • July 01, 2020 • 7 comment(s)

Hey hey ho! How's your 2020? Mine sucks hahah!

Sedar tak sedar, dah bulan 7. Tiga hari lepas aku pulang ke kolej untuk bawa balik barang. Pagi tu aku ada test, so malam tu memang tak tidur langsung sebab study untuk test. Rasa penat sangat, dalam kereta pulak car sick. Nak tidur pun tak boleh sebab macam dah lama tak naik kereta, terasa laju semacam. Risau lol.

Siapa sangka cuti balik hujung minggu tetibe jadi berbulan lamanya. Aku takde simpan makanan mentah kat bilik, so takdelah risau sangat. Tapi roommate aku ada simpan telur dalam locker dia hahah. DALAM LOCKER, BEB! Banyaklah assumption. Imaginasi kitorang meliar je lol. Bila sampai bilik, nasib baik takde bau telur busuk. Bilik okay je, takde rupa macam kena pecah masuk (literally, by monkeys). Kasut kat rak pun elok tersusun, takde yang hilang. Fuh!

Sebelum ni ummi selalu urge suruh bawa balik motor. Lama-lama tinggal kat sana takut rosak. Tapi sebab UTM tak bagi orang keluar masuk sewengang-wenangnya. Kawalan ketat betul. So satu hari tu aku carilah kunci motor aku sebab aku konfiden tau ada bawa balik kunci motor tu. Tapi tak jumpa. Banyak kali aku cari kat tempat yang berkemungkinan aku letak, tetap tak jumpa. Tak tenang tau dak! Tetibe eh! Elok kunci tu tersangkut dalam bilik kat kolej. Senyum kambing je pandang ummi sebab kami sama gelabah bila aku bagitau tak jumpa kunci motor tu. 3 bulan tinggal, sempat semut bersarang bawah seat motor tu.

Kemungkinan tu kali terakhir duduk kat bilik tu sebab pernah kecoh yang kolej kitorang akan ditutup untuk dinaik taraf, setaraf international gitu. Tiap kali ada townhall je, isu kolej kami mesti naik sebab kepentingan untuk dinaik taraf tu tak berpihak kepada kami. Jadi bukan penduduk kolej kami je tak puas hati, kolej lain pun sama sebab of course nanti perlu bersaing nak dapatkan bilik kat kolej. Sibuklah masing-masing nak kutip merit dekat kolej masing-masing. Tetibe pandemic attack. Lmao.

Selama aku menetap kat Kolej Perdana tu, masalah monyet tu dah biasa. Jumpscare lah jugak kadang-kadang kalau tiba-tiba terserempak dengan diorang. Pernah tak bukak langsir, nampak monyet duduk depan tingkap? Terkejut gila duh. Masa sem 1 dulu, tingkap bilik menghadap pokok-pokok. So kadang-kadang ternampak monyet buat adegan tak senonoh atas pokok. Dasar monyet. Pastu satu hari tu, aku dah lambat nak pergi kelas, boleh pulak monyet tu duduk atas motor aku. Dalam banyak-banyak motor, kenapa motor aku! Nak menangis waktu tu sebab dah lambat gila. Nasib baik ada mak cik cleaner tolong halaukan. At least ada lah pengalaman pahit manis dengan monyet dekat kolej tu tsk tsk. 

Isu kolej, keputusannya kitorang boleh menetap kat kolej tu untuk satu lagi semester. Surely, tak semua boleh stay sebab daripada tiga blok pelajar, satu blok akan ditutup and guess what, dalam banyak-banyak blok, blok aku yang kena tutup lol. So available 2 blok je nanti. Satu blok lelaki, satu blok perempuan. Lepas tu, hmm bye bye. So, sem depan kena sambung join program kolej lain and kutip merit banyak-banyak. Kesian betul hahah.



7 Comments:

Blogger NadiaJamhari said...

baru nak ambil barang next weeek , tak cukup tangan nak ambil barang tengah tengah minggu exam uhuks

July 1, 2020 at 11:26 PM  
Blogger mori said...

Hectic sangat minggu exam ni. Btw good luck for your exam & selamat sampai ke destinasi nanti! ^^

July 2, 2020 at 12:43 AM  
Blogger farizah said...

cakap pasal kolej, saya pun tengah risau fikirkan kolej sebab dekat Uitm ni pon selalunya kolej tak semua dapat. Dia dahulukan siapa yg layak dulu. hmm cari rumah sewa lah citer dia~

July 6, 2020 at 10:06 AM  
Blogger mori said...

Haah, kawan yang belajar kat uitm semua duduk rumah sewa. Perit nak cari rumah, cari housemate lagi. Good luck sis!

July 6, 2020 at 4:26 PM  
Blogger Himawan Sant said...

Saya ikut deg-degan membaca ada kawanan monyet di dekat sekolah.
Apakah tidak diusulkan untuk dipindah tempat tinggal mereka, kak ?.

July 6, 2020 at 5:04 PM  
Blogger mori said...

Hahahah sebab situ memang asalnya tempat monyet. Kita yang kacau habitat mereka :') Terpaksalah hidup dengan monyet hahah

July 6, 2020 at 11:43 PM  
Blogger sophea ◇ said...

ingat lagi dulu masa kat uitm pilah , penat balik dari kelas tengah naik tangga pastu jumpa monyet . rupanya semua orang tengah kejar monyet tu nak tangkap dia hahaha

July 19, 2020 at 1:04 PM  

Post a Comment

It's wonderful that you read this post and consider leaving a comment! Thanks! ♥