はじめまして

HELLO PEEPS!



The name's Hani, 20-ish!
Thanks for visiting & don't forget to leave
your footprints ♪


Entry Author Follow D'board

WALKIE TALKIE


Followers


ARCHIVE




CREDITS

© TEMPLATE FROM ARRIEN
TUTORIALS BY ATIQAH & AFIQAH
GIFS ARE FROM TUMBLR
Eggnoid: Recommended Webtoon!
Sunday, July 25, 2021 • July 25, 2021 • 2 comment(s)

Sebelum ni aku rasa macam pernah terbaca post tentang recommended Webtoon. Tapi aku tak sure sama ada webtoon ni termasuk juga ke tak dalam list tu.

EGGNOID by Archie The Redcat. Unik betul tajuk dia. Literally sebab ML lahir dari sebiji telur. Since genre dia sci-fi, ada lah certain part tu macam tak boleh diterima akal, sebab aku ni bersikap realistik hahah. Aku bukanlah peminat sci-fi, tapi webtoon ni exceptional. 

SinopsisWhen Ran wakes up to a giant egg by her bed the morning after being rejected by her longtime crush, she has no idea what to do. To make things weirder, a handsome man emerges out of the egg and starts calling her "mom"! As Ran and Eggy grow closer, she starts questioning their relationship. Is she really just his "mom"?



Memula aku tertarik dengan lukisan dia. Jenis macam dreamy gitu, macam boleh agaklah watak lelaki mesti hensem-hensem, and yalls, memang hensem! Lol. Dahlah lukisan lawa, completed pulak tu. Aku tak tidur, baca dari tengah malam sampai pagi tau. Tak tahu kenapa aku baru perasan webtoon tu sebab episod satu dia keluar time November 2017 dan semuanya ada 243 episod.

Anyway, jalan cerita dia memang menarik. Flow dia memang smooth je. Tragedy, action, betrayal, romance, memang uwuness overload. Part sedih tu memang sedih betul. Goosebumps bila kau dapat tahu kebenaran di sebalik yang tersurat dan tersirat tu. Emosi memang jadi bercampur baurlah, memang aku emo gila seharian tu. Sampai tak boleh move on dengan ending dia sebab nak lagi.

Eggnoid ni karya Indonesia, so ni pun buatkan aku teruja. Lepas tu aku search lah eggnoid kat website, then dapat tahu yang ada adaptasi movie. Tengok trailer movie tu, kualitinya macam bagus, tapi aku tak nak tengok sebab macam lari sikit daripada webtoon tu. Tak naklah rosakkan imaginasi aku kan. Sooner or later bila aku dah boleh move on, maybe aku cuba tonton movie tu.

Kiranya tak menyesal lah aku bersengkang mata untuk habiskan webtoon tu dalam masa sehari. Ending dia pun expected, tapi unexpected juga. Kalau nak tahu lebih, nak cuci mata ke, bacalah webtoon tu. EGGNOID!



2 Comments:

Blogger Badrina Ibtisam said...

Ok, this is something new to me! hehe 😆

August 18, 2021 at 11:50 PM  
Blogger Amirah said...

cute sgt blog ni! keep it up sis! suka baca post2 cute awk ni ;)

September 20, 2021 at 4:57 PM  

Post a Comment

It's wonderful that you read this post and consider leaving a comment! Thanks! ♥